• LATEST NEWS
  • MEMBERSHIP
  • EVENTS
  • BLOG
  • ABOUT US
    • ABOUT ITSMF HELLAS
    • BOARD MEMBERS
    • EMAIL SERVICE
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
  • JOIN US
avoir
Avoir
  • LATEST NEWS
  • MEMBERSHIP
  • EVENTS
  • BLOG
  • ABOUT US
    • ABOUT ITSMF HELLAS
    • BOARD MEMBERS
    • EMAIL SERVICE
  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
  • JOIN US

Netweek-“5 whys”

Eχουμε αναφερθεί σε προηγούμενα άρθρα στην επίλυση Προβλημάτων, στην προσέγγιση του  blameless post mortem για τον εντοπισμό των λαθών αλλά και στη μέθοδο των “5 whys” του Root Cause Analysis.  Θα ήθελα βέβαια να σας επισημάνω και την άποψη, την οποία υποστηρίζω και προσωπικά, πως πολύ σπάνια υπάρχει ένα και μόνο ριζικό αίτιο (Root Cause) […]

Published on 04/04/2016by Tassos Alefantoson Articles

Eχουμε αναφερθεί σε προηγούμενα άρθρα στην επίλυση Προβλημάτων, στην προσέγγιση του  blameless post mortem για τον εντοπισμό των λαθών αλλά και στη μέθοδο των “5 whys” του Root Cause Analysis. 

Θα ήθελα βέβαια να σας επισημάνω και την άποψη, την οποία υποστηρίζω και προσωπικά, πως πολύ σπάνια υπάρχει ένα και μόνο ριζικό αίτιο (Root Cause) για μια βλάβη. Συνήθως υπάρχουν πολλαπλές, ίσως και επαναλαμβανόμενες, αστοχίες, βλάβες η/και παρατυπίες που οδηγούν σε ένα καταστροφικό περιστατικό. Αν έχετε παρακολουθήσει στην τηλεόραση τη σειρά MayDay, η οποια αναλύει αεροπορικά ατυχήματα, τα πολλαπλά αίτια ως γεγονός θα σας είναι αρκετά οικείο.

O Richard Cook σε μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη του Cognitive Technologies Laboratory University of Chicago με τίτλο «How Complex Systems Fail», προσεγγίζοντας γενικά το θέμα των πολύπλοκων συστημάτων, υποστηρίζει πως αυτά λειτουργούν πάντα με βλάβη! Θεωρεί πως ακριβώς λόγω της πολυπλοκότητας τους, κρύβουν μια σειρά από βλάβες, κάθε μία εκ των οποίων από μόνη της δεν είναι ικανή να προκαλέσει καθολική πτώση του συστήματος. Το redundancy και οι διαχειριστές συστημάτων τα κρατάνε σε λειτουργεία παρά τα προβλήματα που υπάρχουν. Υποστηρίζει πως η προσπάθεια να βρεθεί μία μοναδική «ριζική» αιτία είναι λανθασμένη και συνήθως οδηγείται από (αντι)κοινωνικές συμπεριφορές και την ανάγκη να ρίξουμε το φταίξιμο κάπου η σε κάποιον.  

Προσωπικά συμφωνώ πως όταν αναλύουμε σοβαρές βλάβες, θα πρέπει να έχουμε στόχο να βρούμε όχι ένα μοναδικό αλλά το συνδυασμό των πρωταρχικών αιτιών που τις προκάλεσαν. Είναι λογικό για λόγους οικονομικούς ή χρονικών περιορισμών να δώσουμε προτεραιότητα στην αντιμετώπιση μιας αιτίας, αλλά πρέπει είμαστε σαφείς ότι απευθυνόμαστε μία από τις πολλές αιτίες.

Εάν ένα εξάρτημα χάλασε, γιατί χάλασε; Γιατί δεν είχε προβλεφθεί τακτική συντήρηση ή αντικατάσταση; Γιατί δεν υπήρχε redundancy; γιατί δεν είδαμε προειδοποιητικά σημάδια; 

Ο ανθρώπινος παράγοντας σίγουρα κυριαρχεί στα αίτια αλλά πρίν ξεκινήσετε κυνήγι μαγισσών, βεβαιωθήτε ότι η εκπαίδευση είναι πλήρης, ελέγξτε τις διαδικασίες και την εφαρμογή τους και εισάγετε ένα πρόγραμμα συνεχούς ελέγχου και βελτίωσης συστημάτων και ανθρώπων.

About us

  • About itSMF Hellas
  • Our mission
  • Our activities
  • A message from the Chairman
  • Board Members
  • Contact us
  • Latest news
  • Ελληνική σελίδα

Blog

  • Articles (51)
  • Forum (2)
  • News (19)
  • Opinion (2)

Follow us

Connect with us     

Membership

  • Membership
  • Student
  • Individual
  • Corporate
  • Vendor
  • Benefits

Global sites

  • itSMF International
  • UK
  • USA
  • Spain
  • Germany
  • Ireland
  • Belgium
  • Canada
  • Switzerland
  • Australia
© 2023 IT Service Management Forum Hellas | Terms of use  | Cookies Policy | Cookies settings

We are using cookies to give you the best experience on our website.

You can find out more about which cookies we are using or switch them off in settings.

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.

Cookie Policy

More information about our Cookie Policy