Σκεφτόμενος ότι η κινητήρια δύναμη οποιασδήποτε πρωτοβουλίας στην διαχείριση υπηρεσιών πληροφορικής αφορά πάντα τα στελέχη ενός οργανισμού, το καύσιμο για την αποδοτικότητα της, εστιάζει στην εταιρική κουλτούρα που τείνει να επικρατεί. Βλέποντας την κουλτούρα από μια ανθρωπολογική οπτική γωνία μπορούμε να διασπάσουμε τα στοιχεία της ως την γλώσσα-ες που χρησιμοποιούμε για καθημερινή επικοινωνία, συμπεριφορές κοινωνικές […]
Σκεφτόμενος ότι η κινητήρια δύναμη οποιασδήποτε πρωτοβουλίας στην διαχείριση υπηρεσιών πληροφορικής αφορά πάντα τα στελέχη ενός οργανισμού, το καύσιμο για την αποδοτικότητα της, εστιάζει στην εταιρική κουλτούρα που τείνει να επικρατεί. Βλέποντας την κουλτούρα από μια ανθρωπολογική οπτική γωνία μπορούμε να διασπάσουμε τα στοιχεία της ως την γλώσσα-ες που χρησιμοποιούμε για καθημερινή επικοινωνία, συμπεριφορές κοινωνικές ή μη, γενεαλογική προέλευση, κ.ο.κ. Πρόσφατα συνάντησα ένα ερώτημα στο Linkedin που ζητούσε να περιγράψει η σχετική κοινότητα επαγγελματιών πληροφορικής σε μια ή δυο λέξεις το τι σημαίνει κουλτούρα. Οι ισχύουσες δύο λέξεις ήταν «shared values».
Στο επιχειρηματικό πλαίσιο, η κουλτούρα αποκτά μια διαφορετική έννοια όπου παραδοχές, πεποιθήσεις και ήθη παίζουν ρόλο στην συνοχή ομάδων. Το ABC της κουλτούρας, Attitude-Behaviour-Cultural norms, διατυπώνει συνοπτικά την μορφοσύνταξη της κουλτούρας. Σε μια έρευνα της Pink Elephant που διεξήχθη το 2008 και 2011 με την συμμετοχή επαγγελματιών πληροφορικής, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το νούμερο ένα εμπόδιο στην εκτέλεση έργων ITSM είναι οι αλλαγές που φέρνουν στην Εταιρική Κουλτούρα με μακροπρόθεσμο χαρακτήρα όπου οι συμμετέχοντες συμφώνησαν σε ποσοστό 74% (2008) και 66% (2011). Το δεύτερο εμπόδιο αφορά περιορισμούς στην Διαθεσιμότητα Πόρων (ανθρωπίνων, οικονομικών, κ.ο.κ.) με 60% (2008) και 65% (2011), ενώ η Επιχειρησιακή Ικανότητα Υλοποίησης νέων πολιτικών, διαδικασιών και εργαλείων έρχεται τρίτη στην λίστα με 52% (2008) και 57% (2011).
Μια άλλη έρευνα του London School of Economics Outsourcing Unit με συμμετοχή 711 προμηθευτών και πελατών, αποκαλύπτει αντιλήψεις προμηθευτών για το τι πιστεύουν ότι οι πελάτες τους θεωρούν σημαντικό για τους ιδίους. Η διαφορά αντιλήψεων είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία της κουλτούρας, όπου μόνο το 20% των προμηθευτών πιστεύουν ότι οι πελάτες τους θεωρούν σημαντική την κουλτούρα τους ενώ στην πραγματικότητα αυτή η τιμή αγγίζει το 40%.
Ο Peter Drucker έχει αναφερθεί εύστοχα στα εμπόδια που συναντάμε στις αλλαγές κουλτούρας λέγοντας ότι «η εταιρική κουλτούρα είναι όπως η κουλτούρα μίας χώρας. Πότε μην προσπαθήσεις να την αλλάξεις. Προσπάθησε αντ’αυτού να δουλέψεις με ό,τι έχεις διαθέσιμο».